JP den Tex en Tineke Schoemaker

JP den Tex en Tineke Schoemaker

Soms zijn er van die middagen waarvan je meteen voelt: hier wil je bij zijn. Op 27 september neemt JP den Tex samen met zijn T.S.A. Quartet het publiek mee in een muzikale zoektocht naar de ziel van de blues. Hoe diep zit die Amerikaanse oerstroom eigenlijk in hun muziek, en waarom kunnen droevige gevoelens ons juist zo gelukkig maken?

Met een mix van fraaie covers en eigen werk verkent het kwartet deze intrigerende vraag. De muziek beweegt zich tussen introspectie en ritme, tussen verstilling en swing, en laat horen hoe rijk en veelzijdig de blues kan zijn.

In de tweede helft van elk optreden wordt het kwartet versterkt door Tineke Schoemaker, jarenlang het gezicht en de stem van Barrelhouse. Haar rauwe, doorleefde stem geeft de middag extra diepte en intensiteit.

De aanleiding voor deze bijzondere samenwerking is de nieuwe duet-single Loving You Is All I Got, geproduceerd door Rob van Donselaar (bekend van o.a. Bintangs, Guus Meeuwis, Abel en Daniël Lohues). Het nummer wordt deze middag uitgevoerd in een intieme, unplugged versie.

Samen met Michiel Jansen (gitaar), Marius Bos (accordeon) en Harm Wijntjes (contrabas) ontstaat een warme, swingende en doorleefde muzikale ervaring. Blues zoals je die zelden hoort: persoonlijk, verrassend en recht uit het hart.


Alle data

  • 27 sep. 2026 15:00 - 17:00

Toegankelijkheid

  • Rolstoel, rollator of scootmobiel
  • Blind- of slechtziend
  • Prikkelarme omgeving

Ga terug